کارگاه ها

پر دلی جیرفت

عنوان کارگاه:

کارگاه تئوری_عملی “رقص در فرهنگ‌های ایرانی”

نام مدرس :

علی پُردلی-گروه رقص آیین جیرفت (استان کرمان)

مدت زمان پخش :

40 دقیقه

تاریخ  و زمان :

 پنج‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰

درباره رویداد:

  • آشنایی با فرهنگ جیرفت:
  • آیا آماده‌اید تا به دنیای رنگارنگ و پرهیجان رقص‌های محلی جیرفت وارد شوید؟ ویدیوی آموزشی خانه رقص ایران با تدریس متخصص برجسته، جناب آقای علی پردلی شما را به کشف هنر بی‌نظیر رقص در این منطقه‌ی باستانی دعوت می‌کند. جیرفت، یکی از قدیمی‌ترین و فرهنگی‌ترین مناطق ایران، با قدمتی که به هزاران سال پیش بازمی‌گردد، میزبان رقص‌هایی زیبا و پرمعناست. لباس‌های محلی زنان و مردان جیرفتی با طرح‌ها و رنگ‌های خاص خود جلوه‌ای از فرهنگ غنی این منطقه را به شما نشان می‌دهند.
    آشنایی با موسیقی و سازهای فولک منطقه جیرفت نیز بخشی از این دوره‌ می‌باشد، که شما را با صداها و ریتم‌های محلی این منطقه آشنا می‌کنند. در این ورکشاپ‌ با سبک‌های متنوعی از رقص‌های محلی جیرفت آشنا خواهید شد. از رقص چهارگال که به زمان دروی گندم برمی‌گردد و رقص خرمن که با ابزار چوبی بلند به نام هشت‌خط جیرفتی اجرا می‌شود، تا رقص‌هایی که در مراسم‌ خاصی مثل طلب باد به نمایش در می‌آیند
  • آموزش رقص چاپ‌دستی یا رقص شکرگزاری:
  • چگونگی اجرای حرکات رقص شکرگزاری یا رقص چاپ‌دستی و بخشی از حرکات چوبازی و پخش فیلم رقص شکرگزاری نیز به شما ارائه می‌شود. همچنین، رقص سَرکَنگی یا سه‌پا که از معروف‌ترین رقص‌های جیرفتی است، به شما آموزش داده می‌شود. شما با رقص‌های ویژه‌ای مانند رقص شیرین، رقص استقبال، و رقص سر تراش (اصلاح سر داماد)، چوبازی و… آشنا می‌‌شوید. برای تجربه‌ای ناب از فرهنگ و هنر جیرفت، همین امروز ویدیو را خریداری کنید و به دنیای شگفت‌انگیز رقص‌های محلی این منطقه وارد شوید.

این رویداد مناسب چه کسانی است ؟

  • 1- افرادی که تحربه رقص دارند یا علاقمند به یادگیری رقص هستند
  • 2- افرادی که علاقمند به موسیقی و رقص نواحی هستند

نمونه فیلم از رویداد:

نمای نزدیک با استاد

راه های ارتباطی با خانه رقص ایران 

سوالات متداول

این کارگاه توسط خانه رقص ایران و در اولین دوره فستیوال رقصواره ایران در سال 1400 قسمتی از برنامه های آموزشی این رویداد به نام رقصواره بوده است.

باید حساب کاربری خود را در سایت خانه رقص ایران  به مبلغ تعیین شده شارژ کرده ، و سپس محصول را در سبد خرید قرار داده و تسویه کنید ،جهت  کسب اطلاعات بیشتر دایرکت اینستاگرام خانه رقص ایران مراجعه کنید.

بعد از خرید این رویداد ، به شماره تماس شما پیامکی حاوی لینک و رمز ورود برای تماشای این رویداد ارسال خواهد شد.

خیر ، کلیه حقوق این رویداد متعلق به خانه رقص ایران است ، و برای هر خرید تنها یک دستگاه دیجیتال فعال می شود که محدویت در تکرار پخش نداشته ولی قابل ضبط و رکورد اسکرین نمی باشد.

خیر ، شما می تونید از طریق دستگاه پخش تعریف شده  ، بارها و بارها فیلم دوره را تماشا کنید و برای تماشا آن محدویتی ندارید. ولی هر بار خرید این ررویداد تنها مختص یک دستکاه موبایل ، لپتاپ یا یک نوع دستگاه  هوشمند می باشد.و شما امکان استفاده دو دستگاه جهت پخش و بازبینی دوره را ندارید.

کارگاه های آموزشی که بزودی عرضه خواهند شد